Plan pracy

DORADZTWO ZAWODOWE

KLASY I
CELE:
kształtowanie potrzeby poszanowania własnej wartości i akceptacji innych,
rozwijanie umiejętności współdziałania i pracy w grupie dla osiągnięcia wspólnych celów,
wprowadzenie pojęcia: asertywność,
rozwijanie zdolności rozumienia przyczyn i skutków zachowań agresywnych i uległych,
kształtowanie umiejętności samooceny,
rozwijanie umiejętności mówienia o sobie, określania cech własnej osobowości i dzielenia się sobą z innymi,
zapoznanie z różnorodnymi formami twórczego myślenia,
rozwijanie kreatywności,
rozbudzanie potrzeb innowacyjności,
zdobywanie wiedzy o własnych zasobach
zainteresowania a wybór zawodu
zapoznanie z różnorodnymi formami twórczego myślenia,
rozwijanie kreatywności,

KLASY II
CELE:
wzmacnianie więzi ucznia z grupą, w której on funkcjonuje,
doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć, myśli oraz obrony własnych interesów w duchu asertywności, kształtowanie umiejętności odmawiania oraz reagowania
zapoznanie z zasadami i kształcenie umiejętności właściwej autoprezentacji,
rozwijanie umiejętności dostrzegania i pokonywania tego, co utrudnia porozumiewanie się.
zapoznanie z różnorodnymi formami twórczego myślenia,
rozwijanie kreatywności,
rozbudzanie potrzeb innowacyjności,
rozwój twórczego nastawienia do rzeczywistości, a zwłaszcza wobec sytuacji problemowych,
przygotowanie do aktywnego kształtowania swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności rozpoznawania zasobów osobistych i wykorzystywanie ich w kształtowaniu swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności planowanie przyszłości i konsekwentnego dążenia do realizacji celu,
KLASY III
CELE:
przygotowanie do aktywnego kształtowania swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności rozpoznawania zasobów osobistych oraz wykorzystywanie ich w kształtowaniu swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności planowania przyszłości i konsekwentnego dążenia do realizacji celu,
kształcenie umiejętności prezentowania swojej wiedzy i umiejętności,
kreowanie postaw aktywnych, przezwyciężania bierności, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresowych,
kształcenie umiejętności:
planowania przyszłości zawodowej,
organizowania działań swoich i zespołu, pracy w grupie,
przygotowania dokumentów związanych z pracą,
poszukiwania pracy,
prezentowania się na rynku pracy,
nawiązywania kontaktów: rozmowy telefoniczne, listy, kontakty przez Internet,
przeprowadzania negocjacji,
cele związane z wiedzą:
poznanie zasad prowadzenia korespondencji,
poznanie zasad obowiązujących w kompletowaniu dokumentacji związanej z pracą (aplikacje zawodowe),
poznanie podstaw prawa pracy,
poznanie reguł i trendów rządzących rynkiem pracy.


FORMY REALIZACJI
Spotkania z przedstawicielami szkół ponadgimnazjalnych.
Ciekawa szkoła, interesujący profil – spotkania z absolwentami naszej szkoły.
Droga do zdobycia wymarzonego zawodu – spotkania z rodzicami.
Praca indywidualna z uczniami.
Praca w grupach.
Tworzenie aplikacji.
Korzystanie z różnych źródeł informacji (informatory, Internet, artykuły, ogłoszenia prasowe).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Sukces nigdy nie jest efektem „słomianego zapału” – tu trzeba przejść przez prawdziwy ogień. – J.Madison.